خلاصه متن سخنرانی: شب چهارم محرم

معیت


  •  آنچه در مسیر ایمان و ولایت مهم است رسیدن به همراهی با امام معصوم است و معیت وابسته به همزمانی و هم مکانی با امام معصوم نیست.

معیت عمیق ترین لایه اعتقادی

  •  چرا تشکیلات و کار تشکیلاتی که ما راه می اندازیم بقا ندارد؟ مهم ترین دلیلش شاید این است که در ابتدای شکل گیری تشکل انگیزه های افراد را سطحی انتخاب می کنیم. اگر انگیزه ها عمیق باشند گسستن از این تشکیلات خیلی محال است.

 حضرت علی(علیه السلام) در خطبه 150 نهج البلاغه که در مورد ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالى فرجه الشریف) است می فرمایند در دسته ی موافقین برای تعجیل فرج عده ای زیاد دعا می کنند و در آن گروهی هستند که تعجیل دارند در ظهور و وقتی امام شان آمد ،پشیمان می شوند و می گویند کاش اصلا نمی آمد.

اثر معیت

مهمترین اثر معیت با امام، مشارکت است؛ مشارکت در هر خیری که در هر زمان و مکان عالم اتفاق می افتد او نیز برخوردار می شود.

  • یا لیتنا کنا معک یعنی ما آرزو داشتیم با شما معیت داشته باشیم، من که گفتم ربطی به زمان ندارد، تو با هم عقیده شدن و با همراه شدن ، همین الان با امام همراه هستی؛ من قرار است در حقیقت حسین ابن علی(علیه السلام) ذوب شوم نه در جسم او،

حسین(علیه السلام) حقیقتی است بدون مکان و زمان و  جریانی دائمی در هستی است.

  •  خیلی ها به مقام معیت رسیدند، ثبات قدم نداشتند از ایشان این مقام گرفته شد. ثبات قدم در هر چیزی شرط نهایت بقا و استفاده از آن خیر است.

استقامت ثبات قدم


پشت این ثبات قدم یک نکته نهفته است و آن استقامت است. تو اگر آرزوی ماندن در خیمه ی امام حسین(علیه السلام) داری باید در برابر همه ی طمع ها و تهدید ها استقامت کنی تا وقتی که در این درگاه فدا شوی.

  •  عزیزان دورانی را داریم تجربه می کنیم که هیچ دوره ای تا کنون به اندازه ی الان برای انقلاب سخت تر نبوده است.
  •  انتهای این مقام سلام، معیت و ثبات قدم در زیارت عاشورا این است که من هم یار هستم و اگر در روز عاشورا بودم در کنار امام حسین(علیه السلام) و جان می دادم.

حسین علیه السلام کشته جهالت!

به این سه مقدمه دقت بفرماید دقت دقت دقت


مقدمه اول

چرایی شهادت امام حسین

” و بَذَلَ مُهجَتَه فیکَ لِیَستَنقِذَ عبادَک مِن الجَهاله و حَیره الضلاله”

برای نجات بشریت از جهالت و سرگردانی گمراهی

مقدمه دوم

چگونگی نجات بشر از جهالت

“اَسیرُ بِسیرهّ جدّی و ابی “: از طریق احیاء سیره جدم رسول الله و پدرم امیرالمومنین علیهما السلام

مقدمه سوم

مگر سیره امیرالمومنین چیزی غیر از سیره نبوی بود که حضرت بعد از عبارت سیره جدّم، عبارت و پدرم را آورده اند؟

جواب: نه! میان سیره علی و سیره نبی علیهم السلام هیچ تفاوتی نبود؛ اما پس از رحلت پیامبر اکرم، منافقان و دشمنان اسلام ناب دست به تحریف سیره نبوی زدند و کار به جایی رسید که با تحریف سخنان و سیره پیامبر، مقدمات حذف اهل بیت از حاکمیت و قتل آنها را فراهم کردند.
در چنین شرایطی مهم ترین لازمه هدایت و اصلاح امت، ارائه شاخص و قرائت صحیح از سیره پیامبر است و پر واضح است تنها قرائت صحیح و بی انحراف و تحریف، همانا سیره و گفتار امیرالمومنین علیه السلام است.

 نتیجه


همچنان راه نجات و امید، رجوع به سیره پیامبر از طریق سیره امیرالمومنین است. به عبارت دیگر قرائت امیرالمومنین از پیامبر اکرم تنها راه نجات امت از جهالت و حیرت ضلالت است و….
و نهج البلاغه عصاره شگفت انگیز بیان و سیره امیرالمومنین علیه السلام . پس علیکم بنهج البلاغه

▪️شب چهارم محرم_97/6/22

  • سخنرانی حجه الاسلام مهدوی ارفع
  • هیئت یافاطمه الزهرا سلام الله علیها
  • بابل

▪️شب هفتم محرم_97/6/25

 

  • سخنرانیحجه الاسلام مهدوی ارفع
  • هیئت یافاطمه الزهرا سلام الله علیها
  • بابل

دیدگاه ها بسته شده است