انسان 250 ساله- بعثت پیامبر اکرم، آغاز بیداری

بعثت پیامبر اکرم، آغاز بیداری


انسان 250 ساله- بعثت خاتم، آغاز بیداری

انسان 250 ساله- بعثت خاتم، آغاز بیداری

خود آن حضرت فرمود: بعِثتُ لِاُتَمِّمَ مکارمَ الأخلاق در اوایل بعثت، خداوند متعال خطاب به پیغمبر می‌فرماید:و إنَّکَ لَعَلیٰ خُلُقٍ عَظیم)

?ساخته و پرداخته شدن پیغمبر، تا ظرفی بشود که خدای متعال، آن ظرف را مناسب وحی خود بداند،…

?وارد شده است که پیغمبر اکرم که در جوانی، به تجارت اشتغال داشتند و درآمدهای هنگفتی از طریق تجارت بدست آورده بودند، همه را در راه خدا صدقه دادند؛ بین مستمندان تقسیم کردند.
?در این دوران که دوران اواخر تکامل پیغمبر و قبل از نزول وحی است… پیغمبر از کوه حرا بالا می‌رفت و به آیات الهی نگاه می‌کرد؛ به آسمان به ستارگان، به زمین، به این خلایقی که در روی زمین با احساسات مختلف و با روش‌های زندگی می‌کنند.
او در همهٔ اینها آیات الهی را می‌دید و روز‌به‌روز خضوع او در مقابل حق، خشوعِ دل او در مقابل امر و نهی الهی و ارادهٔ الهی بیشتر می‌شد و جوانــه های اخلاق نیک در او روز‌به‌روز بیشتر رشد می‌کرد… تا به چهل سالگی رسید…
?دل او در ۴۰ سالگی نورانی‌ترین دلها،خاشع ترین دلهاو پرظرفیت ترین دل ها برای دریافت پیام الهی بود

أذِنَ لِأَبوابِ السَّماء فَفُتِحَت وَ محمَّدٌ یَنظُرُ إلَیها


وقتی به این مرحله از معنویت و نورانیت و اوج کمال رسید، آن وقت خدای متعال، درهای آسمان و درهای عوالم غیبی را به روی او باز کرد؛چشم او را به عوالم معنوی و عوالم غیبی گشود‌.

و أَذِنَ لِلمَلائکهِ فَنَزَلوا وَ مُحَمَّدٌ یَنظُرُ إلَیهِم


او فرشتگان را می‌دید،با او سخن می گفتند؛کلام آنها را می شنید،تا اینکه جبرییل امین بر او نازل شد و گفت:إقٔــرأ سرآغاز بعثت پیامبر اکرم

بخوان بنام پروردگارت


این مخلوق بی نظیر الهی، این انسان کامل که قبل از نزول وحی الهی به این مرحله از کمال رسیده است، از اولین لحظهٔ بعثت پیامبر اکرم، یک جهاد مرکّبِ همه جانبهٔ دشوار را آغاز کرد و ۲۳ سال در نهایتِ دشواری، این جهاد را پیش برد.

جهاد او در درون خود، جهاد با مردمی که از حقیقت هیچ ادراکی نداشتند و جهاد با آن‌ فضای ظلمانی مطلق بود، که امیرالمؤمنین در نهج البلاغه می‌فرماید: فتنه ها مردم را لگدمال کرده و باسُم های محکم خود نابودشان کرده و پابرجا ایستاده از همه طرف فتنه‌ها مردم را می‌فشرد؛ دنیا طلبی، شهوترانی، ظلم و تعدّی، رذائل اخلاقی در اعماق وجود انسان ها، و دست تعدّی قدرتمندانی که بدون هیچ مانع و رادعی، بسوی ضعفا دراز بود.

  • این تعدی نه فقط در مکـــه و در جزیره العرب، بلکه در برترین تمدن‌های آن‌روز عالم؛ یعنی در امپراطوری بزرگ روم و در شاهنشاهی ایران، وجود داشت.
  • تاریخ را نگاه کنید؛صفحهٔ ظلمانی تاریخ، سراسر زندگی بشر را فرا گرفته بود.
  • مجاهدت با این قدرت عظیم و تلاش بی وقفه و غیرقابل تصور از اولین ساعاتِ #بعثت و تحمل وحی الهی، برای پیغمبر آغاز شد و وحی الهی هم پیوسته، مثل آب زلالی که به سرزمین مستعدی برسد، بر قلب مقدس آن بزرگوار نازل می‌شد و او را نیرو می‌بخشید؛و او همهٔ توان خود را بکار برد تا اینکه بتواند این دنیا را در آستانهٔ یک تحول عظیمی قرار بدهد؛ و موفق شد.

دیدگاه ها بسته شده است