انسان 250 ساله- بسوی نور

بسوی نور


انسان 250 ساله- بسوی نور

انسان 250 ساله- بسوی نور

اولین سلول‌های پیکرهٔ امت اسلامی در همان روزهای دشوار مکه با دست توانای پیغمبر بنا شد؛ و این حرکتی بسوی نور بود. ستون های مستحکمی که باید بنای اسلامی بر روی این ستون ها استوار بشود؛استوار شد.
?اولین مؤمنین، اولین ایمان آورندگان، اولین کسانی که این دانایی، این شجاعت، این نورانیت را داشتند، که معنای پیــام پیغمبر را درک کنند و دل به او ببندند.
فمَن یُرِدِاللّـهُ أن یَهدیَهُ یَشرَحُ صـَدرَهُ لِلإسلامِدلهای آماده و درهای گشودهٔ دل به سمت این معارف الهی و این دستورات الهی با دست توانای پیغمبر، ساخته شد،
این ذهن ها روشن شد،این اراده ها روزبه‌روز مستحکم تر شد،و سختی‌هایی در دوران مکه برای همان عدهٔ قلیل مؤمنین – که روزبه‌روز هم بیشتر می‌شدند- پیش آمدکه برای من و شما قابل تصور نیست.

⭕️در فضایی که همهٔ ارزش‌ها، ارزش‌های جـاهلی است، تعصب ها، غیرت ورزی‌های غلط، کینه‌ورزی‌های عمیق، قساوت‌ها، شقاوت‌ها، ظلم‌ها و شهوت‌ها در آمیخته باهم است و زندگی مردم را می‌فشرد و در خود احاطه کرده و در بین سنگ‌های خارا و غیر قابل نفوذ، این نهال‌های سرسبز، بیرون آمد.
? و اینکه أمیرألمؤمنین می‌گوید، این است.?
«درختان بیابانی، چوب‌شان سخت تر و آتش چوب شان، شعله ور تر است»

?هیچ توفانی نمی‌توانست این سبزه‌ها، این نهال‌ها و این درخت‌هایی را که از لای صخره‌ها رویید، و ریشه دوانید و رشد کرد، تکان بدهد.۱۳ سال گذشت، و بعد بر اساس این پایه‌های مستحکم، بنای جامــعـهٔ اســـلامی، جامعـــهٔ مـدنی و نبــوی، بر روی این پایه‌ها گذاشته شد.
〰〰
۱-أنعام،آیهٔ۱۲۵(پس کسی را که خدا بخواهد هدایت نماید، دلش را به پذیرش اسلام می گشاید)
۲-نهج‌البلاغه #خطبهٔ45

 

دیدگاه ها بسته شده است